Muss man wirklich aus allem ein Musical machen?

Hier könnt ihr über die verschiedenen Musicals diskutieren.

Moderatoren: Sisi Silberträne, Elphaba

Benutzeravatar
FunkyLion

Muss man wirklich aus allem ein Musical machen?

Beitragvon FunkyLion » 21.01.2008, 23:41:51

Zu der Frage hat mich die eine Antwort in der Miss Marple Umfrage inspiriert...
Stört es euch, wenn aus bekannten Büchern/Stücken Musicals entstehen?

Mich eigentlich nicht. Mir scheint sogar, dass Stücke, die aus bewährten Stoffen entstehen, besser funktionieren als völlig neu geschriebene Stoffe.
Ich bin eher skeptisch, wenn bereits bestehende Musik (Queen, Abba,...) zusammengeschustert und in eine Story verpflanzt wird. Das kann zwar auch manchmal ganz nett sein, ist aber für mich irgendwie kein "ganz so echtes" Musical mehr.

Benutzeravatar
Impy
Grünschnabel
Beiträge: 90
Registriert: 17.01.2008, 22:29:53
Kontaktdaten:

Beitragvon Impy » 22.01.2008, 12:22:30

Aus bereits guten Büchern, Geschichten usw entstehen meist sehr gute Musicals, meiner Meinung nach. Ich fand u.v.a. z.B. Lord of the Rings on stage in London sehr gut.
Wohingegen ich so Musicals wie "Ich war noch niemas in New York" sehr, sehr skeptisch gegenüber stehe...
Isn't it nice to know
That good will conquer evil?
The truth we all believe'll by and by
Outlive a lie
For you and -

Benutzeravatar
~Rose~

Beitragvon ~Rose~ » 22.01.2008, 15:34:03

Ich mag es auch nicht, wenn die Songs schon bestehen und man daraus ein Musical macht. Wenn die Lieder extra dafür geschrieben werden hört es sich meistens besser an.
Aber langsam finde ich, dass die Leute es mit den ganzen Musicals übertreiben. Heutzutage wird wirklich aus jedem Mist ein Musical gemacht. Siehe "Ich war noch niemals in New York". Nur weil die Lieder von Udo Jürgens Erfolg hatten. :roll:

Benutzeravatar
ChristineDaae
Musical-Narr
Musical-Narr
Beiträge: 8911
Registriert: 10.03.2007, 16:11:56
Wohnort: München
Kontaktdaten:

Beitragvon ChristineDaae » 22.01.2008, 15:55:27

Ja, "Ich war noch niemals in New York" stehe ich auch sehr skeptisch gegenüber.
Aber Tanz der Vampire ist wirklich klasse und da gab es einige Melodien ja auch schon; siehe Total Eclipse of the Heart...
Aber sonst bin ich eurer Meinung, wenn es passt ja, aber aus allem muss man kein Musical machen.
Freue dich, wenn es regnet – wenn du dich nicht freust, regnet es auch.
(Karl Valentin)


Bild
http://www.razyboard.com/system/user_christinedaae.html

Benutzeravatar
Fantine
Musical-Besucher
Musical-Besucher
Beiträge: 332
Registriert: 05.02.2007, 08:55:48
Wohnort: Berlin
Kontaktdaten:

Beitragvon Fantine » 22.01.2008, 15:59:31

Ich mag solche Compilationshows auch nciht...außerdem stehe ich diesem momentanen Broadwaytrend etwas gespalten gegenüber, aus (Zeichentrick-)Filmen ein Musical zu machen, das find ich irgendwie ein bisschen albern, wohingegen ich es gut finde, wenn man aus Musicals FIlme macht (Dreamgirls, Rent...) ich weiß auch nicht, ich finde, von Film auf Bühne dieser Medienwechsel ist irgendwie komsich....

Benutzeravatar
MiladydeWinter

Beitragvon MiladydeWinter » 22.01.2008, 16:12:48

Ich find es kommt immer drauf an aus was sie ein Musical machen wollen.
Miss Marpel find ich eignet sich eher nicht als Musical. Disney - Filme degegen schon eher. Da dort meist auch sehr schöne Musik dabei ist und die Stücke gut umzusetzen sind (siehe z.B "Die schöne und das Biest). Auch bei "Verwünscht" könnt ich mir gut vorstellen das daraus mal ein Musical werden könnte.
Aber solche Sachen wie "Ich war noch niemals in New York" usw können mich eher nicht begeistern. Find hätte daraus nicht unbedingt ein Musical machen müssen, weil so schön sind die Lieder von Udo Jürgens nun auch wieder nicht.
Allgemein mag ich auch diese ganzen "Gute Laune Musicals" wie Mamma Mia und Dirty Dancing nicht allzu sehr. Aber das ist alle mal besser als "Ich war noch niemals....."

Benutzeravatar
Ariliana
Musical-Fan
Musical-Fan
Beiträge: 1627
Registriert: 05.10.2006, 14:07:16

Beitragvon Ariliana » 22.01.2008, 20:17:47

ICh unterstütze Funky Lions Meinugn. Schon bestehende Musik zu verbraten finde ich ziemlich ätzend. Da sind die Storys auch meistens billig gestrickt. Literatur dagegen hat schon einen gewissen anspruch vom inhalt her und es ist für die Macher eien Herausforderugn es umzusetzen.

Benutzeravatar
Sisi Silberträne
Admin
Admin
Beiträge: 12644
Registriert: 01.04.2006, 23:03:41
Wohnort: Wien
Kontaktdaten:

Beitragvon Sisi Silberträne » 22.01.2008, 21:09:41

Historische Persönlichkeiten (Eli, Mozart...) als Vorlage zu verwenden, oder aus Romanen (Wicked, Rebecca, 3M...) Musicals zu machen, find ich an und für sich eine tolle Idee, wenn sich der Stoff dafür eignet. Was er sich bei z.B. Harry Potter meiner Meinung nach weniger tut... Zur Abwechslung fände ich es auch interessant was ganz Neues herzunehmen, also eine komplett eigene Handlung, eigene Figuren und alles...
Administratorin und Moderatorin
technik@musical-forum.net
http://www.musical-forum.net

Bild

You will see those better days!
Wirklich frei macht wahrscheinlich nur der Wahnsinn!

Benutzeravatar
FunkyLion

Beitragvon FunkyLion » 22.01.2008, 21:26:36

Sisi Silberträne hat geschrieben:Zur Abwechslung fände ich es auch interessant was ganz Neues herzunehmen, also eine komplett eigene Handlung, eigene Figuren und alles...

Was wahrscheinlich, wenn man total bei Null beginnt, ein ziemliches Risiko ist. Nimmt man eine bereits erfolgreiche Geschichte, ist man wenigstens in einem Bereich schon eher auf der sicheren Seite und man kann davon ausgehen, dass die Leute die Handlung besser verstehen, weil sie schon mal davon gehört haben... :wink: Ist aber noch okay, weil man sich ja zumindest den Anspruch setzen kann, das musikalisch und theatralisch gut umzusetzen.
Vorhandene Musik zu nehmen ist schon ... na sagen wir mal "nicht mehr so mutig". Tanz der Vampire ist allerdings wirklich eine gelungene Ausnahme.

Benutzeravatar
Sisi Silberträne
Admin
Admin
Beiträge: 12644
Registriert: 01.04.2006, 23:03:41
Wohnort: Wien
Kontaktdaten:

Beitragvon Sisi Silberträne » 22.01.2008, 21:39:35

Tanz der Vampire ist eine Ausnahme wovon?
Der alte Film ist im Übrigen sowas von genial, herrlich!
Administratorin und Moderatorin
technik@musical-forum.net
http://www.musical-forum.net

Bild

You will see those better days!
Wirklich frei macht wahrscheinlich nur der Wahnsinn!

Benutzeravatar
FunkyLion

Beitragvon FunkyLion » 22.01.2008, 21:51:32

Sisi Silberträne hat geschrieben:Tanz der Vampire ist eine Ausnahme wovon?
Der alte Film ist im Übrigen sowas von genial, herrlich!

Na, einfach, weil es streng genommen einige Songs von Jim Steinman ja auch schon vorher gegeben hat. Aber es fällt nicht so sehr auf, finde ich. Ich zähle TdV als "echtes Musical" und nicht als Song Compilation.

Und den alten Film find ich gar nicht lustig, ist anscheinend nicht mein Humor. Wenn wenigstens die Darsteller hübscher wären....

Benutzeravatar
Sisi Silberträne
Admin
Admin
Beiträge: 12644
Registriert: 01.04.2006, 23:03:41
Wohnort: Wien
Kontaktdaten:

Beitragvon Sisi Silberträne » 22.01.2008, 22:04:47

Sharon Tate tat war doch eine fesche Frau... freilich war der allgemeine Look damals anders. Und Roman Polanski als Alfred ist ja wohl sowieso Kult ^^
Administratorin und Moderatorin
technik@musical-forum.net
http://www.musical-forum.net

Bild

You will see those better days!
Wirklich frei macht wahrscheinlich nur der Wahnsinn!

Benutzeravatar
ChristineDaae
Musical-Narr
Musical-Narr
Beiträge: 8911
Registriert: 10.03.2007, 16:11:56
Wohnort: München
Kontaktdaten:

Beitragvon ChristineDaae » 23.01.2008, 21:20:21

Ich finde den alten Film auch toll :)
(Allerdings fand ich ihn bedeutend besser, bevor ich das Musical dazu gesehen habe ;) )
Freue dich, wenn es regnet – wenn du dich nicht freust, regnet es auch.
(Karl Valentin)


Bild
http://www.razyboard.com/system/user_christinedaae.html

Benutzeravatar
Sisi Silberträne
Admin
Admin
Beiträge: 12644
Registriert: 01.04.2006, 23:03:41
Wohnort: Wien
Kontaktdaten:

Beitragvon Sisi Silberträne » 23.01.2008, 21:37:26

Ich hab den Film erst nach dem Musical gesehen (gar nicht so leicht, nachdem der immer spätnachts läuft -.-), und fand ihn richtig toll. An manchen Stellen hätt ich fast angefangen die passenden Lieder vor mich hin zu summen :lol:
Administratorin und Moderatorin
technik@musical-forum.net
http://www.musical-forum.net

Bild

You will see those better days!
Wirklich frei macht wahrscheinlich nur der Wahnsinn!

Benutzeravatar
duketgg
Musical-Orakel
Musical-Orakel
Beiträge: 20131
Registriert: 09.01.2008, 00:39:55
Wohnort: z.Z. München
Kontaktdaten:

Muss man wirklich aus allem ein Musical machen?

Beitragvon duketgg » 03.07.2009, 13:50:08

Ich schiebe den Thread wieder mal hoch und präsentiere die Liste der Shows, die EIGENTLICH nächstes Jahr an den Broadway kommen SOLLEN:
The Addams Family, a musical based on the cartoons of Charles Addams, with book by Marshall Brickman and Rick Elice (Jersey Boys) and score by Andrew Lippa (The Wild Party).

Angels, a new musical about angels and demons, with music by Ken Lai and book and lyrics by Lai and Marcus Cheong.

Bye Bye Birdie, a revival of the 1960 musical about an Elvis-like rock star facing the military draft.

Catch Me If You Can, a musical based on the 2002 film about a real-life con man, with book by Terrence McNally, music by Marc Shaiman, and lyrics by Shaiman and Scott Wittman.

Finian's Rainbow, a revival of the 1947 musical by Burton Lane, E.Y. Harburg, and Fred Saidy about Irish immigrants in the Deep South and a leprechaun searching for his stolen pot of gold.

Love Never Dies, a sequel to The Phantom of the Opera, set in New York in 1907. Andrew Lloyd Webber will compose the music, and Glenn Slater will write the lyrics.

Memphis, a musical based on the life of Huey Calhoun, a white disc jockey in the segregated South of the 1950s who caused controversy by promoting African-American music. David Bryan of Bon Jovi wrote the music; the book and lyrics are by Joe DiPietro (I Love You, You're Perfect, Now Change).

Nerds, a musical satire about computer pioneers Bill Gates and Steve Jobs, with music by Hal Goldberg and book and lyrics by Jordan Allen-Dutton and Erik Weiner.

Nice Work If You Can Get It, a reworked version of Oh, Kay!, the 1926 musical by Guy Bolton, P.G. Wodehouse, and George and Ira Gershwin.

Spider-Man: Turn Off the Dark, a musical about the comic book superhero. Julie Taymor will direct and collaborate on the book with Glen Berger. The score is by Bono and the Edge of U2. A reading was held in Manhattan on July 12 and 13, 2007. Previews begin Jan. 16, 2010, at the Hilton Theatre.

The Wiz, a revival of the 1975 musical based on The Wonderful Wizard of Oz by L. Frank Baum.

Ace, a new musical by Richard Oberacker (book and lyrics) and Robert Taylor (music) about a boy entering a fantasy world of fighter pilots.

American Psycho, a musical version of Bret Easton Ellis' novel about a Wall Street investment banker who becomes a serial killer by night. The Johnson-Roessler Company, the Collective, and XYZ are planning to acquire the rights. No creative personnel or dates have been announced.

Anything Goes, a revival of the 1934 Cole Porter musical. The New York Post reports that Roundabout Theatre Company is interested in producing the show during the 2009-10 season.

The Band Wagon, a stage version of the 1953 movie musical about a Hollywood song-and-dance man returning to Broadway.

Betty Boop, a musical based on the 1930s cartoon character, featuring a score by Grammy winner David Foster and a book by Sally Robinson and Oscar Williams. Target opening: 2010-11 season.

The Big Time, a new musical about two lounge singers on board a cruise ship held hostage by terrorists, with a book by Douglas Carter Beane (Xanadu) and score by Douglas Cohen (The Gig). Previously produced at the New York Musical Theatre Festival. A workshop directed by Christopher Ashley (Xanadu) was done in September 2008. Target Broadway opening: spring 2010.

Berry Gordy Project, a musical based on the life of the Motown mogul. The New York Post reports that the show is in development and will employ Motown hits for the score.

The Boy Who Heard the Music, a musical by Pete Townshend of the Who, about a rock star recalling the formation of his band.

Bricktop - Queen of the Night, a new musical based on the life of Ada "Bricktop" Smith, a café owner and singer in the 1920s. Chuck Seffan is writing the lyrics and Ron Abel the music. Fantasia Barrino and Whoopi Goldberg have been mentioned for the lead. The Daily News reports George Lucas' Industrial Light and Magic might become involved.

Bruce Lee: Journey to the West, a new musical based on the life of the actor and martial artist. David Yazbek (Dirty Rotten Scoundrels, The Full Monty) is composing the music, and David Henry Hwang (Aida, Yellow Face) is writing the book and lyrics. Bartlett Sher (South Pacific) will direct.

Busker Alley, a musical based on the 1938 film St. Martin's Lane. Jim Dale is slated to star and Tony Walton to direct. The show was originally scheduled to open on Broadway in 1995, but star Tommy Tune broke his foot, and the production closed out of town.

Caligula, a rock musical based on the life of the Roman emperor, with book and score by Eric Svejcar. Previously produced at the New York Musical Theatre Festival.

A Christmas Story, a musical version of the 1983 film comedy based on Jean Shepherd's novel about a young boy in the 1940s who desperately wants a BB gun for Christmas. The book is by Joseph Robinette and the songs are by Scott Davenport Richards. An industry reading was held Dec. 16 and 17, 2008.

Dancin', a revival of Bob Fosse's 1978 dance revue. Roundabout Theatre Company will produce. Graciela Daniele directs. Ann Reinking and Nicole Fosse are artistic consultants. Target opening: 2009-10 season.

Death Takes a Holiday, a musical based on the 1929 play about the figure of death assuming human form and falling in love with a young woman. Maury Yeston is writing the score, and Thomas Meehan is reworking the late Peter Stone's book. Roundabout Theatre Company recently staged a workshop with Brian Stokes Mitchell in the lead.

Ever After, a musical version of the 1998 film fantasy, a variation on the Cinderella theme. The score is by Zina Goldrich and Marcy Heisler; the book is by Theresa Rebeck (Mauritius) and Heisler. Doug Hughes (Doubt) directs. A pre-Broadway engagement planned for San Francisco's Curran Theatre in April has been canceled.

Fela!, a musical about the Nigerian musician Fela Anikulapo-Kuti, produced Off-Broadway in 2008 and directed by Bill T. Jones. A developmental project runs June 15–July 3, with a possible Broadway production to follow in the fall of 2009. Casting: Mungioli Theatricals, 207 W. 25th St., 6th fl., NYC 10001. Last EPA for the developmental project: April 27. Upcoming Equity chorus calls for dancers for the developmental project: May 4 and 5.

Finding Neverland, a musical based on the 2004 film about J.M. Barrie, the playwright who created Peter Pan. The book is by Allan Knee, author of the play upon which the film was based, and the score is by composer Scott Frankel and lyricist Michael Korie (Grey Gardens). A reading was held in January with Christian Borle, Kate Baldwin, and Katie Holmes, directed by Rob Ashford. Harvey Weinstein will produce. Target opening: 2010.

The First Wives Club, a musical based on the 1996 film comedy, featuring a score by pop songwriters Eddie Holland, Lamont Dozier, and Brian Holland and a book by Rupert Holmes. A reading was held in New York on Feb. 2 with Ana Gasteyer, Carolee Carmello, Adriane Lenox, Brad Oscar, Alton Fitzgerald White, John Dossett, Sam Harris, and Sara Chase. A pre-Broadway tryout directed by Francesca Zambello will play San Diego's Old Globe Theatre from July 15 to Aug. 23. Target Broadway opening: January 2010.

The Flintstones, a musical based on the TV cartoon series of the 1960s. TV writer Marco Pennette (Samantha Who?) is writing the book, and Jeff Marx (Avenue Q) and Jake Anthony are writing the music and lyrics. Gary Griffin (The Color Purple) directs.

From These Roots, a musical based on Aretha Franklin's autobiography. Open auditions were held in Detroit on May 1, 2, and 3, 2007.

The Gershwins' An American in Paris, a stage version of the 1951 Oscar-winning movie musical. Ken Ludwig is writing a new book with a different story from Alan Jay Lerner's original screenplay. Gregory Boyd directs and Randy Skinner choreographs. A production at the Alley Theatre in Houston with Harry Groener and Kerry O'Malley closed June 22, 2008.

Get Happy: The Life of Judy Garland, a musical based on the Gerald Clarke biography of the legendary star. The Weinstein Co. has acquired the rights for both a stage and a screen version to star Anne Hathaway (Rachel Getting Married, The Devil Wears Prada, Encores! concert presentation of Carnival). No dates or creative team have been announced.

Ghost Brothers of Darkland County, a gothic musical ghost story with book by best-selling author Stephen King and score by rock star John Mellencamp. A production slated for Atlanta's Alliance Theatre this spring has been canceled.

Going Hollywood, a musical based on Once in a Lifetime, the 1930 comedy by George S. Kaufman and Moss Hart. The musical had two readings and a workshop in 1983. David Zippel wrote the lyrics, Zippel and Joe Leonardo wrote the book, and Jonathan Sheffer composed the music. Jerry Mitchell directed a reading of a revised version on May 6, 2008, in Manhattan with Christian Borle, Matthew Morrison, Leslie Kritzer, Richard Kind, Julie Halston, and David Pittu.

Golden Boy, a revival of the 1964 musical based on Clifford Odets' play of the same name. The New York Post reports that Usher is in negotiations to play the lead.

Grumpy Old Men, a musical based on the 1993 comedy about a pair of elderly neighbors engaged in a lifelong feud. A reading with Christopher Lloyd, George Hearn, Adrienne Barbeau, Carol Kane, Garrett Morris, and Conrad John Schuck was held Nov. 1 and 2, 2007, in Manhattan. The score is by Neil Berg (music) and Nick Meglin (lyrics); the book is by Dan Remmes.

Heathers, a musical based on the 1988 film comedy. Kevin Murphy (Reefer Madness) is writing the book and lyrics, and Laurence O'Keefe (Legally Blonde) is composing the music. A reading with Kristen Bell and Christian Campbell was held in Los Angeles the week of March 9. Plans are for a regional production in 2010, possibly followed by a Broadway run.

Houdini, a musical based on the life of the escape artist, with music by Oscar and Grammy winner Danny Elfman, lyrics by David Yazbek (The Full Monty, Dirty Rotten Scoundrels), and book by Kurt Andersen (the novels Heyday and Turn of the Century). Hugh Jackman will star. Directed by Jack O'Brien (Hairspray). Target opening: spring 2010.

iSondheim, a revue of Stephen Sondheim's songs, featuring multimedia and video interviews with Sondheim. Directed by James Lapine. A production slated for April 15–May 10 at Atlanta's Alliance Theatre has been canceled due to the inability of the show's commercial producers to provide the necessary enhancement money. The New York Post reports that Roundabout Theatre Company will produce it on Broadway in 2010, possibly with Barbara Cook in the cast.

Kinky Boots, a musical version of the 2005 film comedy about a British drag queen. Producers Daryl Roth and Hal Luftig have acquired the rights, and Jerry Mitchell (Legally Blonde, Cry-Baby) is in talks to direct. No writing team is yet in place.

Kiss of the Spider Woman, a play by Allan Baker based on Manuel Puig's novel about South American political prisoners, unrelated to the 1985 film adaptation. A musical version of Puig's novel won the 1993 Tony Award for best musical. This production played London's Donmar Warehouse in 2007.

Leap of Faith, a musical version of the 1992 film about a con artist posing as an evangelist, featuring music by Alan Menken, lyrics by Glenn Slater, and book by Janus Cercone, author of the original screenplay. Taylor Hackford (Ray, An Officer and a Gentleman) directs. Casting: Telsey + Company, 311 W. 43rd St., 10th fl., NYC 10036. A workshop production was held April 14–May 13, 2008, in NYC. Last Equity chorus call for singers: Feb. 12, 2008. Last Equity chorus call for dancers: Feb. 11, 2008.

Liberace, a musical based on the life of the flamboyant entertainer. Wayland Pickard stars in the title role. Pamela Hall (Danny and Sylvia: The Danny Kaye Musical) directs. Target opening: fall 2009.

Little House on the Prairie, a musical based on the book series by Laura Ingalls Wilder. Melissa Gilbert (who starred in the TV series) and Patrick Swayze headlined a workshop presentation directed by Francesca Zambello (The Little Mermaid) on April 16 and 17, 2007, in Manhattan. A full production was mounted in Minneapolis at the Guthrie Theater in summer 2008. Paper Mill Playhouse in Millburn, N.J., will stage a production Sept. 10–Oct. 10 and then a tour.

The Man in the Ceiling, a musical version of Jules Feiffer's children's book, will have a script by Feiffer and a score by Andrew Lippa. Disney Theatricals is producing. The show is currently being written.

The Man in the White Suit, a musical version of the 1951 film comedy about an inventor who creates an indestructible fabric, by Mark Hollmann (music and lyrics), Greg Kotis (book and lyrics), and David Petrarca (book and direction). Hollmann and Kotis collaborated on Urinetown. Hunter Foster, Jenny Powers, Christian Hoff, and Gregg Edelman participated in a reading on Oct. 20, 2006.

Mandela Project, a musical based on the upcoming memoir of Zindzi Mandela, daughter of Nelson and Winnie Mandela, about the South African struggle against apartheid. The creative team is TBA. Target Broadway opening: 2010.

Minsky's, a new musical about the burlesque producer, with a book by Bob Martin (The Drowsy Chaperone), music by Charles Strouse (Annie), and lyrics by Susan Birkenhead (Jelly's Last Jam). A production played at the Ahmanson Theatre in Los Angeles through March 1. The New York Post and the Associated Press report the producers are considering bringing it to Broadway this summer or fall.

Mormon Musical, a new musical about the Mormon faith by Bobby Lopez (Avenue Q) and South Park creators Trey Parker and Matt Stone. Cheyenne Jackson (Xanadu) is reportedly cast in a workshop.

My Man Godfrey, a musical version of the 1936 screwball film comedy, with book by Rupert Holmes (The Mystery of Edwin Drood) and score by Mark Hollmann (Urinetown). A reading was held in Manhattan on March 6.

Natural Woman, a new book musical featuring the songs of Carole King and Gerry Goffin. Director Michael Blakemore staged a private reading starring Tom Wopat and Randy Graff.

Nero, a musical by Duncan Sheik and Steven Sater (Spring Awakening) about the Roman emperor. A reading starring Euan Morton and Jan Maxwell was recently held at the Public Theater.

Once, a musical stage version of the 2006 film about a busker and an immigrant spending a week together in Dublin, Ireland. Target opening: 2010-11 season.

Paradise Found, a new musical based on Joseph Roth's 1939 novel The Tale of the 1002nd Night, set in 1870s Vienna, with book by Richard Nelson, music by Johann Strauss II as adapted by Jonathan Tunick, and lyrics by Ellen Fitzhugh. Harold Prince directs. The New York Post reports that the production will likely star Mandy Patinkin, John Cullum, Judy Kaye, and Shuler Hensley.

Promises, Promises, a revival of the 1968 musical based on the film The Apartment. Rob Ashford directed a workshop starring Sean Hayes (Will & Grace) and Anne Hathaway (The Devil Wears Prada). A staged reading was subsequently held in Manhattan on Oct. 18, 2008.

Pure Country, a new musical about a country star returning to his Texas roots. A New York workshop was held April 28–May 31, 2008. Casting: Cindy Tolan Casting, 145 Sixth Ave., 7th fl., NYC 10013. Target opening: spring 2009. Last EPA: March 14, 2008. Last Equity chorus call for singers: March 17, 2008. Last Equity chorus call for dancers: April 4, 2008.

Rebecca, a musical version of Daphne Du Maurier's suspense novel, with book and lyrics by Michael Kunze and music by Sylvester Levay. To be directed by Francesca Zambello (The Little Mermaid). The show is currently playing in Vienna and Tokyo. Target Broadway opening: 2010.

Robin and the 7 Hoods, a stage version of the 1964 film musical about Chicago gangsters. The score will feature songs by Sammy Cahn and James Van Heusen, both from the film and other sources. Casey Nicholaw (The Drowsy Chaperone) directs and choreographs. Target opening: spring 2010.

Rocky, a musical version of the 1976 film. Thomas Meehan (Annie, The Producers, Young Frankenstein) is writing the book, and lyricist Lynn Ahrens and composer Stephen Flaherty (Once on This Island, Ragtime, The Glorious Ones) are working on the score.

Sammy, a musical biography of Sammy Davis Jr. Variety reports that Leslie Bricusse (Stop the World—I Want to Get Off, Jekyll & Hyde) is writing the score, Debbie Allen will direct, and Elijah Kelley (the film version of the musical Hairspray) will play the lead.

Sammy & Me, a one-man musical telling the parallel stories of Sammy Davis Jr. and a young African-American performer. Written by Wendy Dann and Eric Jordan Young, the show was a hit in an upstate New York production; two industry readings were held May 2, 2008 in Manhattan. Producers are aiming for a Broadway run in 2009.

Sister Act, a musical version of the 1992 film comedy, with music by Alan Menken, lyrics by Glenn Slater, and book by Cheri and Bill Steinkellner. Closed at the Pasadena Playhouse on Dec. 23, 2006. Whoopi Goldberg and Stage Entertainment will produce the London premiere, with performances beginning May 6 for a June 2 opening.

Sleepless in Seattle, a musical version of the 1993 romantic film comedy. Jeff Arch, co-author of the original screenplay, will write the book. Leslie Bricusse will provide the music and lyrics. A reading is planned for this May, with a target opening of early 2010.

A Star Is Born, a musical stage version of the 1954 film about a rising Hollywood actor and her alcoholic has-been husband. According to the New York Post, Kevin Spacey is in talks to play the male lead; Michael John LaChiusa is the musical supervisor and is adapting the screenplay. Jonathan Butterell directs. The score will feature the Harold Arlen–Ira Gershwin songs from the film. A workshop is planned for London's Old Vic Theatre.

Tales of the City, a musical based on Armistead Maupin's series of novels about San Francisco in the 1970s. Jeff Whitty (Avenue Q) is writing the book, and the score will be by Jason Sellard and John Garden of the band Scissor Sisters. Jason Moore (Avenue Q) directs. Target Broadway opening: 2009-10 season.

Thriller, a musical based on the 1983 music video inspired by the song by Michael Jackson. James L. Nederlander has acquired the rights from Jackson. Tentatively, the score will use songs from Jackson's Thriller and Off the Wall albums.

To Die For, a musical based on the Joyce Maynard novel and the 1995 film inspired by a real-life murder case, to be produced by Tara Smith and B. Swibel (Xanadu). No creative team has been announced.


Was sagt ihr dazu?
Zuletzt geändert von duketgg am 04.07.2009, 09:54:00, insgesamt 3-mal geändert.
"Da spielen teilweise Leute Hauptrollen, die hätten bei mir nicht einmal in der dritten Reihe getanzt."
(Peter Weck übers derzeitige Musical-Niveau)

Benutzeravatar
Katja
Musical-Kenner
Musical-Kenner
Beiträge: 691
Registriert: 26.02.2008, 18:30:34

Re: Muss man wirklich aus allem ein Musical machen?

Beitragvon Katja » 03.07.2009, 14:29:39

Das ist schon ne Menge... Aber davon werden sicher nur seeeehr sehr wenige bzw. eigentlich fast keins wirklich am Broadway erscheinen. Für die alle ist da ja garkein Platz, oder? o.O
Ist auch viel Uninteressantes und Unnützes bei, und auch doppeltes. Ich meine, muss man wirklich zwei Musicals haben, die sich mit dem alten Rom beschäftigen? (Siehe Nero & Caligula)
Naja wenigstens gibt es Sister Act wirklich schon. Zwar nicht am Broadway, aber dafür in London..
Wir seufzen nicht, das Aug' ist trocken,
Wir lächeln oft, wir lachen gar!
In keinem Blick, in keiner Miene,
Wird das Geheimnis offenbar.

- Heinrich Heine

Benutzeravatar
duketgg
Musical-Orakel
Musical-Orakel
Beiträge: 20131
Registriert: 09.01.2008, 00:39:55
Wohnort: z.Z. München
Kontaktdaten:

Re: Muss man wirklich aus allem ein Musical machen?

Beitragvon duketgg » 03.07.2009, 18:21:04

Katja hat geschrieben:Das ist schon ne Menge... Aber davon werden sicher nur seeeehr sehr wenige bzw. eigentlich fast keins wirklich am Broadway erscheinen. Für die alle ist da ja garkein Platz, oder? o.O
Allein am Broadway gibt es 39 Theater. Letztes Jahr liefen insgesamt 44 Show. 2007 liefen 41 Shows.

Ich kann mir aber auch denken, dass vielleicht nicht alle Shows gleich nach Broadway schaffen. Vielleicht werden einige davon erst kleine Off-Broadway oder gar Off-Off-Broadway Produktionen.

Ein Freund von mir fliegt jedenfalls nächstes Jahr hin und möchte sich The Addams Family, Angels, Catch Me If You Can, Love Never Dies, Spider-Man: Turn Off the Dark, American Psycho, Finding Neverland, The First Wives Club, The Flintstones, Houdini, Little House on the Prairie, Mormon Musical, Nero, Rebecca und Sleepless in Seattle anschauen. Er hat mich eingeladen, mitzufliegen, aber diese Musicals reizen mich irgendwie nicht. :/
"Da spielen teilweise Leute Hauptrollen, die hätten bei mir nicht einmal in der dritten Reihe getanzt."
(Peter Weck übers derzeitige Musical-Niveau)

Benutzeravatar
Radagast
Musical-Fan
Musical-Fan
Beiträge: 1475
Registriert: 22.05.2009, 23:27:46
Wohnort: Forchheim (nähe Nürnberg)
Kontaktdaten:

Re: Muss man wirklich aus allem ein Musical machen?

Beitragvon Radagast » 03.07.2009, 19:03:21

Also von diesen ganzen oben genannten Musicals würde mich nicht einmal die hälfte interessieren...manche Themen finde ich als Musical einfach unpassend...z.B.: Spiderman :irre:

Benutzeravatar
duketgg
Musical-Orakel
Musical-Orakel
Beiträge: 20131
Registriert: 09.01.2008, 00:39:55
Wohnort: z.Z. München
Kontaktdaten:

Re: Muss man wirklich aus allem ein Musical machen?

Beitragvon duketgg » 03.07.2009, 23:37:00

Lysop hat geschrieben:manche Themen finde ich als Musical einfach unpassend...z.B.: Spiderman
Naja, Spider-Man geht vielleicht noch, aber Fred Feuerstein, Der Club der Teufelinnen, Unsere kleine Farm, die Mormonen, Schlaflos in Seattle, Rocky usw. ... :?
"Da spielen teilweise Leute Hauptrollen, die hätten bei mir nicht einmal in der dritten Reihe getanzt."
(Peter Weck übers derzeitige Musical-Niveau)

Benutzeravatar
Klein_Stelley

Re: Muss man wirklich aus allem ein Musical machen?

Beitragvon Klein_Stelley » 04.07.2009, 09:00:29

also da sind ja ein paar die schon Musicals sind (Rebecca, Kuss der Spinnenfrau, Anything goes, Zauberer von Oz,...)

Ich stehe dem etwas gespalten gegenüber. Ein Musical zB über Sondheim ist sicher nicht schlecht und das wird sich auch bestimmt halten können. Aber die anderen? Spiderman? Ich weiß nicht, manche Sachen sollten Filme bleiben. Was mal toll wäre, wär Anastasia als Musical ;) (Auf Facebook gibts sogar ne Gruppe :mrgreen: )

Ansonsten finde ich (um zum Thema zurück zu kommen) dass Musicals, die aus bestehenden Liedern entstehen nicht so schlimm sind. We will rock you fand ich sehr geil! Allerdings könnte ich mit Mamma Mia nicht viel anfangen, weil ich Abba nicht mag ;) Und mit dem Udo Jürgens Musical kann ich auch nichts anfangen. Ich hoffe es kommt nicht nach Wien, wenn Rudolf aus ist :motz:


Zurück zu „Musicals“

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 25 Gäste